Lilypie 2nd Birthday Ticker

AoA

Daisypath Anniversary Years Ticker

Erk! Pukul Berapa ek?

Kuala Lumpur

Monday, April 23, 2007

All the way...

Hmm... banyak yang terjadi yang menjadi iktibar dan sejarah yang tak dapat di lupa.

Macamana nak mula ye...saya pernah bercerita tentang kehilangan duit kan. Sebenarnya lepas tu saya kehilangan lagi RM 50 + RM 50 + RM 15. Dikala saya telah dapat memastikan bagaimana kehilangan2 ini berlaku (termasuk kepada kak zura) , pada Mac 26 saya balik daripada site dengan keadaan yang sungguh letih, saya lihat pintu rumah tidak berkunci. Baru saya nak menjerit "wey korang nak kena rogol ke?" (ayat klise bila diorg lupa tutup pintu dgn rapat atas sebab tergesa2), saya lihat keadaan ruang tamu berselerak dan lap top kompeni dah hilang.

Masih cuba untuk bertenang, saya hubungi teman2 rumah untuk mengetahui apa yang sebenarnya terjadi. Last person out, is the newest roomate which i expect stole my money.. Dia pergi IJN sebab auntie dia sakit & dia promise balik malam tu tapi sampai ke pagi dia tak balik2. Saya dan kawan2 lain pergi buat police report. Housemate yang lain dah berasap, so pagi berikutnya kami tukar mangga in case dia lari. Dia tetap balik, samada dia balik sebagai orang bersalah untuk melarikan diri atau balik untuk membuat explaination saya pun tak pasti.

Dipendekkan cerita, kami suruh dia keluar. Dia adalah ibu tunggal & telah mengajar anak dia banyak perkara yang negatif. Malah untuk menjelaskan keadaan dia sanggup jumpa bos kitorang. Imagine, story dia lari skit dari yang dinyatakan pada kami pada hari sebelumnya. Yang pasti, until today dia tak pergi balai untuk buat laporan.

Sebagai pengajaran, don't judge a book by it cover. Actually cover pun tak berapa elok ler, free hair, kononnya nak kurangkan sewa & tolong ibu tunggal rupa2nya rasa jadi tunggul pulak kitorg. Lepas dia keluar rasa aman pulok.. tak terbeban rasa dikepala, mungkin Allah tak mahu kami bersubahat hal-hal yang tak elok.. Sempat le sekolah kan akak tu sebelum dia kuar...

Then... kami masih menunggu bonus yang tak kunjung tiba... Hmmmm... dah tiba tahap praying...hoping....waiting.... before getting...sebab dah searching sources untuk dapat bonus... 2 tahun beb..

Oh ye, last Saturday 21/04/2007 is me & zura historical day. 8 tahun kerja di AIM Concept Sdn Bhd tapi tak dapat nak celebrate sebab saya diserang senggugut yang paling kronik... Tapi kesakitan itu mungkin tanda usaha saya untuk merawati diri berhasil... Kalau betul berhasil mungkin boleh saya kongsi bersama formula itu...(untuk perempuan sahaja..)

No comments:

Awa & Azam

Daisypath Next Aniversary Ticker

Let Search

Let me check it out!