Lilypie 2nd Birthday Ticker

AoA

Daisypath Anniversary Years Ticker

Erk! Pukul Berapa ek?

Kuala Lumpur

Wednesday, November 7, 2007

Serabut....

" Dik, ni sekolah ada kol ni. si alim buat hal"... itu lah yang saya dengar dipagi Selasa 23/10/07.. Terkejut? :D saya memang belum berkahwin tapi seorang daripada anak saudara saya adalah ibarat seorang anak pada saya. kami close like mum & son.. perasan? well who know me from a long long time ago (15 tahun dulu) dan rakan2 seopis saya ni tahu betapa dia lah penawar duka lara saya...

masa dia baru lahir saya baru berusia 15 tahun. Hidup saya sebagai anak bongsu yang tak berteman malah semua adik beradik dah kawin buat saya seronok dapat 2 orang anak saudara. Anak kak long,amin & anak kak uda, alim. selalu saya boring duk umah main sorang2 so buku & tv lah teman saya.. tapi bila diorg dah lahir,blik sekolah ada dua tiny human ni seronok sangat.seronok jaga diorg...

Tapi kini diorg sudah 14 tahun... kesnya ialah hp kena rampas. Hp yang kena rampas milik amin, memori kad dalam tu alim bagi pada amin & dirampas sebab kawan mereka main dalam kelas.. Kenapa diorg bawak? mmm budak remaja sekarang yg memang dah tak tau saya nak ajar macam mana. Kalau saya ada memang le saya yang tukang kutip hp tu dari diorang tapi kalau tak diorg ni pandai je nk curik2 bawak. dah 2 kali dan kali ni kantoi.

Alim ada hp jugak dan dia bwk jugak tapi simpan dlm lokar hostel dia. Saya tanya kenapa bawak, dia jawab, cikgu tau... dia x kisah pun...., sabo je le mendengarnya...Kesnya pulak yang paling saya tensen ada crite prono dlm tuh... argh..... alim tu dah le dapat biasiswa... dan sekarang ikut dari perjumpaan antara HEM & kak long saya diorang x dapat duduk hostel tahun depan. Alim kalau sampai menangis menafikan biasanya memang dia x buat le. kalau dia ditanya bertubi2 tapi lepas tu dia marah mean ada lah yang disembunyikan....

Jadi minggu ni saya kena balik sebab minggu lepas saya x dapat balik.ganti supervisor di tapak,actually tolong member yg ganti supervisor tu,tolong receive barang2 yang sampai. saya kena approach untuk tau kisah sebenar, settle solution dia kena duk dengan siapa tahun depan especially tahun depan dia akan PMR dan maybe kalau kesabaran berkurangan ada lah harapan saya nak pelangkung mamat yang bernama warden di Sekolah Tinggi Batu Pahat tu... selain tu ada juga lah harapan rotan sesah belakang orang kalau ada yang bersalah dalam rumah saya... eeee.... tatutnya... sanggup ke aku ek... only my nephews & niece know...

Kalau tak kerana meeting 24/10/07, ganti supervisor tentu dari minggu lepas saya dah balik kg.

1 comment:

Kemat said...

kalau alim bersalah, marahlah dia, tapi dengan kasih sayang...

Awa & Azam

Daisypath Next Aniversary Ticker

Let Search

Let me check it out!