Lilypie 2nd Birthday Ticker

AoA

Daisypath Anniversary Years Ticker

Erk! Pukul Berapa ek?

Kuala Lumpur

Tuesday, May 1, 2007

Merayau..... part 2

Merayau ke blog ajai, lihat klip video dari AF5... buat saya menangis simpati. bukan sedih tapi simpati. kenapa Astro buat camtu pada Aswad. Maybe dia boleh terima tapi kalau saya bengang le jugak. Mungkin kita telah redha & pasrah bila kedua ibu bapa telah pulang kerahmatullah. tetapi dengan cara seperti itu membuatkan seperti diri kita kekurangan bila sudah tiada ayah & ibu.

Alhamdulillah, saya masih punya ayahanda dan bonda yang tercinta. Oleh kerana dunia saya ni agak kecil, dunia realiti lah sebab dunia cyber+realiti ada ramai; x ajkk1 & msn goup, saya sendiri pernah menangis sendiri bila berfikir jika ianya terjadi pada saya. Dalam syarikat ini hanya 3 orang perempuan yang berkerja dan kami tinggal serumah, saya sahaja yang masih punya keduanya. Mereka berdua hanya ada bonda. Jadi saya agak berhati2 apabila berkata-kata tentang ayahanda. bukan apa, sedih lihat muka mereka yang agak berubah bila saya berkata-kata tentang abah.. Ye, mereka berdua adalah anak yang rapat dengan bapa jadi agak terasa bila isu ini diperkata. Namun, dalam keluarga saya, abah saya adalah penjenaka dan dia lebih banyak berjenaka daripada berbual tak seperti bonda yang lebih serius menegur, jadi agak jarang saya punya cerita tentang ayahanda yang tercinta. Ayahanda saya penyabar, penjenaka tapi agak pediam bila dirumah. Mungkin sebab dah ramai sangat yang banyak bercakap dalam rumah tu jadi dia lebih senang melayan tv bila di rumah jika dia tidak perlu ke kedai, ke Surau untuk solat berjemaah, atau tidur.. Ayahanda saya agak uzur malah ada komplikasi pada paru-parunya. Apa yang sedih, ayahanda saya kurang makan sejak dia sakit dan dia semakin kurus. Saya hanya berdoa agar saya diberi peluang untuk berbakti kepada ayahanda dan bonda selama yang boleh dengan sebaiknya.

Jadi bila saya teringat ayahanda dan bonda, saya tak lupa sedekahkan fatihah buat ayahanda dan bonda teman-teman, nenda-nenda saya serta umat Islam yang telah pulang ke Rahmatullah. Jangan lokek bersedekah fatihah yang tidak langsung mencuri masa anda.

Mencari keredhaan Mu, Berdoa untuk keredhaan Mu, Mengharap keredhaan Mu dan Menunggu...? Keredhaan Mu tidak perlu ku tunggu kerana aku yakin diriMu sentiasa memerhatikan ku.. Pasrah pada Mu ya Allah....



No comments:

Awa & Azam

Daisypath Next Aniversary Ticker

Let Search

Let me check it out!