Lilypie 2nd Birthday Ticker

AoA

Daisypath Anniversary Years Ticker

Erk! Pukul Berapa ek?

Kuala Lumpur

Thursday, May 24, 2007

salam & nasihat

Lama dah nak berkongsi beberapa pesanan yang telah didapati dari sejak bulan lepas...Kisses


Majlis MaulidurRasul di Surau Kampung Pt Permatang Senggarang pada 7hb April 2007:

1) Umat Islam hendaklah meraikan Maulidur Rasul dengan mengadakan sambutan yang mana ia dimulakan dengan memuliakan Rasulullah dan mengingati Allah (dengan Marhaban, berzanji dan membaca al-Quran), bersedekah yang turut melibatkan makanan dan minuman hadirin,serta menyampaikan pesanan Rasulullah dengan ertikata lain memanggil alilm ulama memberi ceramah.

2) Apabila seorang suami mengerjakan solat berjemaah di Masjid atau Surau, Allah akan kurniakan juga kepada isterinya... Mmmm.... Kena rebut nih...

Banyak lagi tapi dah lupa... sedih juga sebab tak ambil note.. Itulah aktiviti bila balik kampung terutama bila kena dengan waktu sedang sibuk MaulidurRasul.. Seronok duk kat Senggarang tapi mak nak pindah... No sedih le jugak nk tinggalkan tempat saya membesar...

Dalam awal Mei pula (14/05/2007 check diary ahaks), bos bagi ceramah motivasi... mana tak nya, saya mula murung tak pasal-pasal 1 opis terlibat, 3 staff admin ni le, mija,kzura & saya. SIBUK ITU MALAS... maksud tersirat, saya ni malas le.. mula-mula tak boleh terima... asyik kena smash je, semuanya tak kena tapi akhirnya dalam sibuk menyonteng nota (rude but that me. siap kena marah tapi saya degil juga tangan tak berhenti menulis) saya dapat kesimpulan, malas saya ialah saya malas kacau orang. malas call JKR, public authority,site person dll... Mmmm ye, sibuk itu malas... Tapi saya tak boleh terima bab kena marah sebab menulis & menyonteng. Provenya, saya ni terdidik untuk mengambil nota setiap yang dia kata (cam secetary le) tapi otak masih proses apa yang didengar. Not a bulls*** untuk otak saya digunakan untuk dua kerja dalam satu masa. Dan bukti seterusnya, saya lebih faham apa yang bos cuba sampaikan dan setiap apa yang dikatakan nak dibandingkan dengan yang lain. SNOB! nak buat camne, itu realiti...KENAPA SAYA MURUNG? SEMUA KERJA NAK SIAP CEPAT! Last2 baru selesai semua (11/06/07)Spaz sebab semua orang lain yang terlibat SIBUK! Malas juga mereka ye hahahahaha.


Apapun, dont carry other's monkey at your back pesan bos... Tapi camne ye kalau monkey2 tu lebih suka dijaga oleh saya atau penjaga monkey lain tak reti nak jaga monkey yang telah diberikan? well im a 'monkeys sitter' hahahahahaha... Monkey 2 one monkey, two monkey...(monkey cute yg sekor ni Monkeymonkey saya Smile ). Tadi (11/06/07) juga baru saya serahkan 'monkey' orang... fuh... ringan sikit bahu...








No comments:

Awa & Azam

Daisypath Next Aniversary Ticker

Let Search

Let me check it out!